Tiskové zprávy Miele

Tisková zpráva 23/2019

I přes výrazné zpomalení světové ekonomiky a intenzivnější konkurenci skupina Miele nadále rostla. Přední světový výrobce prémiových domácích spotřebičů dosáhl v obchodním roce 2018/19, který skončil 30. června 2019, obratu 4,16 miliardy eur. To odpovídá nárůstu o 1,5 procenta. Bez zahrnutí korejské dceřiné společnosti Yujin Robot, která je poprvé začleněna do konsolidované účetní závěrky, by tržby skupiny v porovnání s předchozím rokem vzrostly o 0,2 procenta. Ve 120. roce od založení společnosti Miele byla úspěšně uvedena na trh dosud nejrozsáhlejší skupina produktů, čímž byl položen základ pro další budoucí růst. S 20 221 spolupracovníky je zaměstnanost na úrovni předchozího roku. Ve sledovaném roce bylo investováno 256 milionů eur.

S ohledem na komplexní rámcové podmínky hodnotí vedení Miele mírný nárůst prodeje jako „pozitivní a slibný signál“. Je pravda, že současná ekonomická rizika přetrvávají a konkurenční prostředí se také stále proměňuje, například kvůli stále agresivnější cenové politice asijských společností. Cíl však byl stanoven, a sice silnější růst jak v současném obchodním roce 2019/20, tak v letech následujících.

Aby to mohlo být splněno, Miele sází na vstup do nových obchodních oblastí a na další vnitřní rozvoj výroby, vývoje, marketingu a administrativy. Do těchto i dalších oblastí budou investovány významné finanční částky. Mezi první kroky patří expanze v oblasti Smart Home a činnost dceřiné společnosti Miele Venture Capital GmbH.

Základem dalšího růstu zůstává nekompromisní závazek kvality, přínos pro zákazníka, inspirující inovace a nadčasová elegance. Tyto vlastnosti jsou
u výrobků Miele nastaveny již nyní, aby bylo i nadále možné posilovat vlastní postavení na trhu ve všech hospodářských cyklech. Například úspěšným zahájením výroby vestavných spotřebičů generace 7000 Miele potvrzuje svůj požadavek být špičkovou značkou v oboru pro fascinující zážitek z vaření a stylové potěšení. Současně se jedná o nejrozsáhlejší uvedení produktů na trh v historii společnosti – s 15 skupinami výrobků, téměř 3 000 modelovými variantami, zapojením deseti výrobních závodů Miele, řadou exkluzivních inteligentních funkcí a prodejním obratem dvou miliard eur. Myčka G 7000 se systémy AutoDos
a PowerDisk, prvním automatickým dávkovacím systémem práškových mycích prostředků pro domácí myčky nádobí na světě, je na českém trhu od letošního roku.

V oblasti péče o podlahy vstoupí dlouholetý lídr v oblasti klasických podlahových vysavačů do prudce se rozvíjejícího segmentu bezdrátových ručních vysavačů. Triflex HX1 od Miele je obzvláště flexibilní a je také výkonný díky sací síle a baterii s dlouhou výdrží. První reakce z obchodu jsou velmi slibné.

Komplexní obnova péče o prádlo

Ve všech produktových skupinách nabízí Miele svým zákazníkům ještě lepší vybavení za jejich peníze – například v akční řadě „Series 120“, kterou Miele uvedlo u příležitosti 120. výročí svého založení. Pračky a sušičky představené začátkem září na veletrhu IFA mají také spoustu nových funkcí, včetně ještě kratších programových časů, nových designových variant a podstatně ekologičtějšího chladiva v sušičce.

Novou továrnu pro výrobu vysoce konkurenceschopných základních modelů praček otevře skupina Miele v polském Ksawerówě, kde bude zahájena výroba podle plánu na začátku roku 2020. Současně bude dále posílen závod v Gütersloh – jako základna pro divizi péče o prádlo se svými třemi výrobními závody
v Gütersloh, Ksawerówě a Uničově (Česká republika).

 

Silný růst v částech Evropy a USA

V Německu dosáhla společnost Miele na zpomaleném a vysoce konkurenčním trhu obratu 1,2 miliardy eur, což odpovídá poklesu o 0,3 procenta. Pozice prodejce velkých domácích spotřebičů s nejvyšším obratem na německém trhu se spotřební elektronikou a kuchyní by mohla být dále posílena.

Mimo Německo se obchod v USA, Rakousku, Švýcarsku, Japonsku a Koreji nadále rozvíjel velmi dobře. V zemích, jako je Itálie, Řecko a Španělsko, se opět ukazuje silná ekonomická dynamika – po období dlouhého poklesu v důsledku finanční krize. Také ve východní Evropě dosáhlo Miele téměř všude výrazných zisků. K významnému poklesu dochází v Číně, kde státní omezení ztěžují obchodování s nemovitostmi. V Hongkongu utlumují obchod politické nepokoje
a v Turecku i nadále negativně působí pokles turecké liry.

 

Skvělý růst Miele Professional

V divizi Professional dosáhla skupina Miele, včetně italské dceřiné společnosti pro zdravotnické technologie Steelco Group, obratu 621 milionů eur; to je
o 5,2 procenta více než v předchozím roce. Rozdělení práce, podle kterého Steelco provádí veškeré činnosti spojené s vybavováním oddělení centrální sterilizace
v nemocnicích, se osvědčilo. Na druhé straně se Miele zaměřuje na zákaznické segmenty lékařských praxí a laboratoří. Celkově skupina Miele vykazuje skvělý růst ve zdravotnické a laboratorní technologii, přičemž investice v této oblasti celosvětově celkově zpomalují. Totéž platí pro novou, zásadně vylepšenou generaci praček pro malé podniky („Malí obři“).

Investice zůstávají na vysoké úrovni

V uplynulém obchodním roce investovalo Miele celkem 256 milionů eur, což je druhá nejvyšší roční investice v historii. Přibližně 180 milionů eur šlo na vývoj nových zařízení a na rozšíření, přeměnu a modernizaci mezinárodní výrobní sítě skupiny Miele (60 procent z toho v Německu). Mezi významné položky patří vývoj a zahájení výroby generace 7000 (myčky nádobí a kuchyňské spotřebiče) a vysavač Triflex HX1, jakož i výstavba závodu v Ksawerówě. V centrále v Gütersloh bylo investováno zejména do nových, částečně dodatečných zařízení pro výrobu praček.

Současně se dále rozšiřovaly struktury globálního marketingu. V hodnoceném roce byly otevřeny nové vlajkové obchody („Miele Experience Center“), například v Amsterdamu, Bilbau, Gdaňsku, Kyjevě a Torontu. Byla založena další dceřiná společnost v Brazílii. Pokud jde o rozlohu a počet obyvatel, Brazílie je pátou největší zemí na světě, se zdravými ekonomickými prognózami, rychle rostoucí střední třídou a velkou německou komunitou v São Paulu. Loni na podzim bylo oficiálně otevřeno prodejní zastoupení v Thajsku. Miele je tedy včetně Německa zastoupeno v 50 zemích prostřednictvím vlastních prodejních společností.

Vysoký počet spolupracovníků v Německu i po celém světě

Ke 30. červnu 2019 měla skupina Miele 20 221 spolupracovníků. Zaměstnanost na vysoké úrovni je tedy konstantní. Růst vyplynul například ze zařazení společnosti Yujin Robot (154 spolupracovníků) do celkového součtu. Počet spolupracovníků se však také zvýšil ve většině prodejních společností, v některých výrobních závodech v Německu i v zahraničí a také v centrále v Gütersloh, například díky dalšímu rozšíření divize Smart Home.

V Německu nyní pracuje pro Miele 11 038 lidí, což znamená mírný pokles o 1,6 procenta (související s fluktuací). Na začátku školního roku 2019 (1. září) se asi 500 mladých lidí znovu učí jedno z 30 obchodních nebo technických povolání
v německých lokalitách (z nichž přibližně 110 jsou studenti alternační odborné přípravy, tedy kombinace všeobecného a odborného vzdělávání). Výsledkem je, že vzdělávací aktivity společnosti zůstávají stabilně na vysoké úrovni.

Pro na budoucnost připravenou oblast lidských zdrojů je také důležitá nedávno zveřejněná zpráva o udržitelném rozvoji 2019. Miele zde poskytuje podrobný pohled na své chápání udržitelného řízení společnosti s 15 strategickými cíli udržitelnosti, od příkladné šetrnosti k životnímu prostředí po zákaznicky přívětivé provádění digitalizace, také s ohledem na ochranu osobních údajů. Zpráva Miele se poprvé odkazuje na cíle OSN v oblasti udržitelného rozvoje (Sustainable Development Goals). Vykazovaným obdobím jsou obchodní roky 2016/17 a 2017/18. Zpráva o udržitelném rozvoji Miele je k dispozici ke stažení na www.miele.com/nachhaltigkeit.
 

Stáhnout ve formátu PDF